Alla inlägg under maj 2014

Av Linus Zettergren - 31 maj 2014 21:00

Idag har vi exercerat. Vi har övat givakt och manöver med fänrik Sternerstedt och fänrik Cronholm. Gick bra eftersom mina bröder övat med mig sen jag var i 12-årsåldern.
Halva dagen gick åt till läkarbesök. Åkte in till basen och uppsökte läkare för hälsokontroll. Gjorde hörseltest, två gånger, samt allmänt snack med sköterskan.
Imorgon börjar vi med BRAK...
Nu ska jag äta färdigt, duscha och ringa. Har redan snackat med familjen och de hade det bra, trots min frånvaro...

22:13

Av Linus Zettergren - 30 maj 2014 17:15

Värnpliktig 210 Zettergren rapporterar om dagens händelser.
Kom till Karlskrona igår, söndag, kl. 22:10 efter en nästan 6 h lång tågresa. Hade tur och sprang ihop med två killar från basen som visade mig rätt.
Där fick jag och 5 andra killar övernatta tillfälligt i u-båtskillarnas kasern. Trevliga killar, Jocke, Micke, Christoffer, Patrik och Mahmoud. Sov inte så mycket då Jocke snarkade oerhört.
Efter frukost på Donken och lunch samt lite dötid var det dax för inryckning. Tyvärr så var det bara Patrik som hamnade i 2:a pluton, dvs. min. De andra hamnade i 1:a.
Träffade befälen, löjtnant Hallman och fänrik ..?.. Fick all utrustning som vi konkade ner till hamnen. JÄVLIGT mycket, ett under att man fick med allt på en gång. Fick vapen också, AK5.
33 man i plutonen. Sover med Stålnacke, Dahl, Ljung, Olsson, Gochan och Ismail. Hyfsade killar.
Har haft brandövning med fula meck-overaller. Befälen är schyssta.
Dax att bunkra nu...

23:09

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards