Direktlänk till inlägg 16 november 2014

Ons. 20/10 -04. Dag 269

Av Linus Zettergren - 16 november 2014 12:15

En lagom dag idag. Började 07 med att sitta i Gullboda med Kalash. Jag stod ute tillsammans med postplattan; Dahl, Kilander och G-son. Vi blev avlösta kl. 09.


Därefter hade jag hål i schemat fram till kl. 12:30. Då hade vi armhävningstest; max x 3. Man gjorde alltså så många man orkade, vilade medans två andra gjorde sin armhävningar, och så ner igen, totalt tre gånger. Jag klarade 23 st första gången, 12 andra och 6 sista. Man blev grymt slut i armarna. Var bland de sämsta, vad jag vet.


Jaha, mellan 14:00 och 16:30 satt jag och Kalash i Gullboda igen. Hände inte så mycket. Tyvärr fick jag äta själv vid middagen eftersom Kalash fastar och övriga redan ätit klart. Men det var rätt skönt det med.


Kl. 17.15 hade vi "FIK" med löjtnant Biehl, som tog över idag. Pratade lite om MUCK-veckan. kanske ska få skjuta vapen från muséet ändå! Sista veckan vi kan skjuta, har hörseltest nästa vecka...


Jag och Skoglund gick på R61 vid kl. 18. Det ända märkvärdiga var att jag hittade ett säkerhetsskåp med kvar i låset inne i Rödboda. I skåpet fanns hemliga handlingar från SAAB Bofors, nya lösenord till hårddiskar för missiler, tror vi. Låg några andra papper däri också, men kollade inte vad det var. Vi försökte få tag på Bev.C, men han rondade Mälby. När vi var klara och hade gått tillbaka sa vi åt honom och vi åkte tillsammans upp igen, jag, Skoglund och han, och fotograferade hur det såg ut. Fick skriva en sammanfattning av händelsen och lämna till löjtnanten för att ge stöd åt hans rapportskrivning.

Jag är den enda i bevakningen som hittat hemliga handlingar, och jag har gjort det TVÅ gånger!
 Denna gången var det P***** O******. rum ***, våning * som råkade illa ut. Vi beslagtog personens nyckel...


Skrev schema och pratade i telefon och skulle sen ha eldrond med Isse, men han hade redan gjort klart den. Inte mig emot.


Idag kommer naffarna!


21:42

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Zettergren - 15 november 2014 12:00

En månad till MUCK. Det börjar kännas nära nu. Imorgon kommer "naffarna" också, men vi får dem inte förrän på måndag...   Jaha, dagen började ju bra; post platta i regn. Stod med Kilander, Kalash och Skoglund (som var sen som vanligt). Därefter...

Av Linus Zettergren - 14 november 2014 11:45

Nu är det inte många pinnar till MUCK, närmare bestämt 32 stycken... Inte långt kvar nu!   Gick upp 06:40 idag och åt frukost. Vid 07:40-uppställningen fick vi reda på att det pågår någon internationell övning här på området, men Alenhall visst...

Av Linus Zettergren - 13 november 2014 13:30

Det var kallt att stå på postplattan i morse. Första gången i år som det var frost och minusgrader, vad jag vet. Man såg frame mot bussarna, så man kom in i värmen. Stod där med Kalash, Ismail och Skoglund. Skogis var ju sen som vanligt. Väckte henne...

Av Linus Zettergren - 12 november 2014 13:15

Upplås med Alvin i morse. Vi gick ut vid 04:15 och tog bilen upp. Det första vi gjorde var att åka till tvättbytet och snokade i den låda där nyckeln legat förut. Vi hittade en knippa med två fyrkantsnycklar, varav en var märkt "Serviceförråd Muskö"....

Av Linus Zettergren - 12 november 2014 12:45

Jaha, ännu en dag närmare hemmet och familjen.   Satt i Gullboda kl. 07 till 09 i morse, tillsammans med Metlik. Ganska soft, kollade på en del av "Black Hawk Down", men han inte se hela. Sjöinfo hade sin anhörighetsdag idag, så det skulle komma ...

Ovido - Quiz & Flashcards