Alla inlägg den 4 november 2014

Av Linus Zettergren - 4 november 2014 20:45

Idag har vi tränat inför insatsuppvisningen imorgon. Vi tränade tre gånger och filmade det. Det var kul och intressant att se videon. Det roligaste var när Dahl satte foten på Kilanders skuldra för att han gjorde motstånd. Problemet var att Dahl hade trampat i en hundskit. Men han trodde att det var lera och skulle torka bort det med handen. Det luktade klart inte gott. Kilander slängde den skjorta han hade på sig...

När vi var klara hjälpte vi de andra att bygga förläggningen. De hade typ inte gjort ett skit på en timme, så det var lite bråttom, för det var bara typ en timme kvar till middag. Vi skulle göra i princip allt på en timme. Jag surrade ett snyggt disk-/tvättställ...

Vi höll på med övningen och insatsen mellan 13 och 16...


Efter middagen hade vi "tillsyn barack". Lite jobbigt eftersom det var fem man som hade "tillsyn fordon" samtidigt, men det gick bra. Jag och Gochan städade TV-rummet och hittade en hel del snusprillor. Jävla vaktlag 1! Vi tog alla deras saker som de lämnat fram och vräkte ner deti en sopsäck och slängde ut det i förrådet, på löjtnant Scheibes order. Rätt åt det!


Mellan 20 och 23 satt jag och Gochan i Gullboda. Det hände inte ett skit, läste mest...


Därefter gick jag och Ljung på låsrond. Gochan följde med. Vi gick in på tvättbytet och jag försåg mig med två bajonetter (gissar att de är till en k-pist), en splitterny M59-skjorta strl 43, en fältflaska 90, bälte till regnstället, nya 90-skosnören åt Jesper och en tandskydd till mitt vapen eftersom Bollen pajade mitt för några dagar sedan.


Nu sitter jag ensam och glor på TV. Har pratat lite i telefon. Ska bli kul med anhörighetsdagen...


Just ja! Första snön föll idag. Visst, bara några små flingor men likväl snö!


02:59

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards