Alla inlägg den 10 november 2014

Av Linus Zettergren - 10 november 2014 12:00

Intressant dag idag. Det var utrymningsövning för en del av berget.Det var en simulerad brand i Block 1, och det var en massa poliser, ambulanser och brandbilar här. Bortsett från tre man i Gullboda (förstärkt) så gick alla åt till övningen. Jag och Dahl hade hand om avprickningen på alla som kom upp ur berget. Vi fick sitta matsalen vid föreläsningssalen.

En hel del poliser som var där och jobbade med skadeplatsen som skulle vara i föreläsningssalen, men den blev flyttat, så när alla arbetare kommit så satt vi två och glodde och snackade och hade inget att göra.

Vi listade totalt 113 personer, men det var typ bara hälften som kom personligen, resten blev anmälda av kollegor. Vi satt där mellan kl. 12 och 15, sen fick vi gå därifrån.

Missade allt häftigt, som alla skadade och hur organiseringen gick till och funkade. Men generellt sett så var det kul ändå.


Aja, på schemat hade jag flagghissning kl. 08:00 tillsammans med Pettersson.

Kl. 11:00 skulle jag och Dahl ha post matsal, men Fransson drog in den, för jag skulle sätta ut killarna på olika poster som skulle besättas under övningen.


Nu sitter jag och Gochan i GB till 20:00 och har äntligen läst ut "SoldF", men hoppade över alla förkortningarna på de sista sidorna...


18:47

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards