Direktlänk till inlägg 8 november 2014

Tis.5/10 -04. Dag 254

Av Linus Zettergren - 8 november 2014 09:30

Trevligt att vara förkyld!

Kände mig krasslig redan i söndags, men nu är jag både täppt, hostig och nyser...
 Var till syster och hämtade ut nässpray och Fungoral.


Ok, dagen började kl. 04:15. Då gick jag och KIlander på "lås-upp". Alltid lika kul, eller något... Aja, låste upp och gjorde det vi skulle, och vi gick inte in i tvättbytet. Ska ligga lågt med det...

Det enda ovanliga var att vi ska låsa up "HMS Spårö". Hon ligger inne och läcker. Vet inte varför vi ska låsa upp henne, men men... Nu i morse hade hon blåst ut från kajen så att landgången ramlat loss, men Kilander hoppade ombord och fixade låset.


Kl. 07:00 var det "Petter Petter", dvs. post platta. Hände inget ovanligt eller spännande.


Mellan 09:00 och 11:30 satt jag och Pettersson i Gullboda. Första gången på jävligt länge som jag inte var med på uppställningen.


Efter lunch sov jag fram till ca. 15, då Oinas och jag gick på R5. Det var då jag gick till syster. Passade även på att fixa nya tågbiljetter. Inte för att jag behöver dem, men det är bra att ha. Tyvärr så går de ut den 23/12 i år, men men...


Kl. 18 gick jag och Skoglund på R1. Gick utan väst och vapen för löjtnant Engström glömde lämna patrullskåpsnyckeln innan han åkte på bergsavstängning, men vem klagar. Vi var klara på en timme.


Ska upp kl 04, men har inget förrän kl. 07, post platta.

Prata r i telefon nu...


21:06

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Linus Zettergren - 16 november 2014 12:15

En lagom dag idag. Började 07 med att sitta i Gullboda med Kalash. Jag stod ute tillsammans med postplattan; Dahl, Kilander och G-son. Vi blev avlösta kl. 09.   Därefter hade jag hål i schemat fram till kl. 12:30. Då hade vi armhävningstest; max ...

Av Linus Zettergren - 15 november 2014 12:00

En månad till MUCK. Det börjar kännas nära nu. Imorgon kommer "naffarna" också, men vi får dem inte förrän på måndag...   Jaha, dagen började ju bra; post platta i regn. Stod med Kilander, Kalash och Skoglund (som var sen som vanligt). Därefter...

Av Linus Zettergren - 14 november 2014 11:45

Nu är det inte många pinnar till MUCK, närmare bestämt 32 stycken... Inte långt kvar nu!   Gick upp 06:40 idag och åt frukost. Vid 07:40-uppställningen fick vi reda på att det pågår någon internationell övning här på området, men Alenhall visst...

Av Linus Zettergren - 13 november 2014 13:30

Det var kallt att stå på postplattan i morse. Första gången i år som det var frost och minusgrader, vad jag vet. Man såg frame mot bussarna, så man kom in i värmen. Stod där med Kalash, Ismail och Skoglund. Skogis var ju sen som vanligt. Väckte henne...

Av Linus Zettergren - 12 november 2014 13:15

Upplås med Alvin i morse. Vi gick ut vid 04:15 och tog bilen upp. Det första vi gjorde var att åka till tvättbytet och snokade i den låda där nyckeln legat förut. Vi hittade en knippa med två fyrkantsnycklar, varav en var märkt "Serviceförråd Muskö"....

Ovido - Quiz & Flashcards