Alla inlägg den 2 oktober 2014

Av Linus Zettergren - 2 oktober 2014 17:30

Jaha, vad att rapportera?


Jo, i natt vid kl. 03 var jag, Kilander, Kalash och Gochan in i tvättbytet. Gochan hade fått basens huvudnyckel av lt. Engström för att låsa upp Götängsgrinden så att B-styrkan kunde komma in. Nåja, in kom vi, och jag försedde mig med en 90-jacka, tre par 90-byxor, varav ett par blå, ett par nya 90-kängor och två 90-kepsar. Tyvärr hade de inga stridssäckar vad vi såg. Jag var den enda som tog något...


Annars har det varit lugnt, hade biltvätt med bilförarna (Kalash, Gustafsson och Alvin) och Gochan. Blev rejält blöt tack vare Kalash. Sen var det städning av baracken och visitation. Gick sådär, Oinas var ansvarigt gruppbefäl.

 

Bilvård á la G-son!

 

Sedan satt jag i Gullboda med Dahl mellan kl. 20 och 23. Sist hade jag låsrond med Skoglund. Bollen och Isse följde också med för att titta på Amf:arna som försvarade sig nere i hamnen. Jävlar vad de sköt!

 

Nu sitter jag och ser på "Remeber the Titans".

 

02:32

Ovido - Quiz & Flashcards