Alla inlägg den 11 oktober 2014

Av Linus Zettergren - 11 oktober 2014 14:15

Äntligen får man åka hem, det har jag sett fram emot...


Ganska soft dag idag. Började med att hela vaktlaget hade möte vid uteplatsen. Gochan och Skoglund gick igenom vad som hade sagts på Värnpliktsrådet i Karlskrona. Egentligen inget intressant. Mer intressant var de klagomål vi hade mot Vaktlag 1. Bl.a att de stökar ner i köket när de kommer på söndagsnatten. Lt. Fransson sa till dem vid avlösningen, hoppas de ändrar sig...
Vi tog även upp det där med att chokladbollarna försvinner, alla får inte de tre som de är berättigade till...


Jaha, k.. 13:00 hade jag och Dahl R5, och det hände ju som vanligt jävligt mycket. Vi satt och drack varm choklad i en halvtimme.

Kl. 14:00 städade vi baracken igen, en sista touch innan de andra tog över. Jag lade t.o.m ut rena sängkläder i alla sängar, så nu ska de fan inte klaga!


Kl. 15:00 åkte jag, Alvin, Gochan och Kalash på R62, med pickisen! Första gången med den på Hjässan. Vi hade skitkul, försökte hoppa i det traditionella hoppet, men den var inte så lätt att få upp i bra fart... Jag och Alvin letade desperat efter bälteshållaren, och hittade den till sist... Sen cruisade vi runt och letade efter den där bruden som jobbar på fortverket. Hittade henne inte.


Sedan var det bara att inventera med Gochan, och så var det schemat slut. Efter middagen (köttbullar med sås och potatis) duschade jag uppe på kasernen och tog på mig rent Åker hem i M-90, den måste verkligen tvättas.


Sitter i baksätet på Jonas nyköpta V70. Är på väg hem nu, fast först måste ju brorsan skryta för Samme och visa upp sin sproilans, svart V70, årsmodell -02.


18:20 (sön. 22/8 kl. 00:28)

Ovido - Quiz & Flashcards