Alla inlägg den 14 oktober 2014

Av Linus Zettergren - 14 oktober 2014 13:00

Inte kul att gå upp idag. Först så låg jag och smågrälade i telefon fram till ca. kl. 22, och det var ju allt annat än kul.

Jaha, kl. 03:58 kommer Dahl och petar på mig och säger åt mig att gå upp. Visst, tänker jag. Dahl går, och efter lite tänkande kommer jag fram till att Dahl går och lägger sig, så jag ligger kvar och går upp först  kl. 04:25. VÄRSTA BUSIGT!


Ok, ställde mig på postplattan och viftade tillsammans med Kalash, Bohlin och Lilja. Kl. 07:35 avlägsnade jag mig och omgrupperade tillsammans med Pettersson till kansliet och flaggan. Råkade playa reveljen 10 minuter för tidigt, men stängde hastigt av den igen...


Nästa text i schemat var "post matsal" med Skoglund. Det gick bra, första gången för henne. Innan dess hade jag fått sitta post utanför "Kompasshuset" i en timme pga. att larmet var avstängt under ett arbete. Inte värst givande... Satt och läste olika saker jag hade i fickorna.


Kl. 14 hade jag, Gochan och Gustafsson R6, gick felfritt.

Kl. 15 var det R9 med Kilander och Pettersson. Kul var det och blåste gjorde det! Satt i bak så Pettersson fick ta de värsta stötarna. Men han satt på fendern, så det gick nog bra. Såg en havsörn också, häftigt!


Nu sitter jag i Gullboda med Kilander fram till kl. 20.


Kl. 15:00 kom försvarsministern, Leni Björklund, hit och skulle göra något, bl.a glo på DC-3:an nere i berget. Såg henne inte, bara den tonade bilen när hon och hennes vakter åkte ut. Tycker inte om henne, hon skär i försvaret, jävla SUBBA!


19:00

Ovido - Quiz & Flashcards