Alla inlägg den 24 oktober 2014

Av Linus Zettergren - 24 oktober 2014 18:15

Började dagen med en R62 med Alvin och Bohlin. Såg massa kantareller som jag nog ska plocka senare i veckan...

Annars var det inget märkvärdigt, utom att grinden vid Risdal inte var låst, så jag och Alvin fick åka tillbaka och låsa den. Just ja, Gochan var med på ronden också.


Ronden slutade vid 12:30, så då tyckte jag och Gochan att vi som skulle vårda de andras materiel från fältveckan, dvs. jag, han, Dahl, Ljung och Oinas, skulle börja en halvtimme tidigare. Visst, tyckte Dahl också, men Ljung och Oinas ville se på film istället. Så medans de glodde på den åkte vi tre upp och började. Allt var relativt rent, utom kaminen, så vi slängde in det på respektive plats. Kaminen spolade vi ur, och när Ljung och Oinas kom, fick de göra rent själv kaminen och resterande rördelar. Vården tog val ca. 30 minuter...


Därefter kom Skoglund upp till hundgården och vi lekte med Lisa. Vi fick prova på att springa och bli attackerad av Lisa, med vadderat armskydd. Hon slet ner mig på marken. Kul övning.

Kl 15 åkte jag, Dahl och Kilander på R9. Fett kul i den här blåsten som var! Skvätte ordentligt, speciellt på mig som satt längst fram. Dessutom har vi kommit på att om man kastar en sten framförbåten i farten, så skvätter det massa. Kilander hade två stenar med sig. Den första blev jag blöt av, men den andra duckade jag för... Men det var kul, även om jag blev blöt.


Kl. 20 satt jag och Lilja i Gullboda. Vi satt och spelade "Worms" hela tiden. Gick av kl. 23.


23:29

Ovido - Quiz & Flashcards