Alla inlägg den 27 juni 2014

Av Linus Zettergren - 27 juni 2014 14:57

Ligger i sängen och skriver.

Vi hade simning idag; 400 meter, livräddning och hopp från 5 meter. Trodde jag skulle palla 400 m, men efter 200 var jag helt slut, så jag fick vila en liten stund och simma 200 till. I och med att jag vilade blev jag underkänd.


Livräddning då. Har alltid ogillat djupt vatten, men visste inte att det var så illa. Klarade inte av att simma eftersom jag var helt slut, så jag fick prova att bara dyka. Detta var mer otrevligt än väntat. Pallade inte att vara under ytan på djupt vatten. Bröt ihop lite, grät några tårar och gick upp. Gråter jävligt sälla och blev själv förvånad att jag gjorde det nu. Fänrik Askenbom var förstående.

Sket helt i att hoppa från 5 meter.


Antar att min rädsla för att vara under ytan och inte bottna har att göra med vad Anders gjorde på Kopparbo -99. (Vi lattjade i vattnet och han ställde sig på mina axlar. Jag sjönk ner till knäna och fastnade i bottenlera med huvudet under vattnet. Lyckades sparka mig upp, men det var en otrevlig händelse).


Nu på kvällen var plutonen ut och åt på pizzeria och gick till "Play Bar". Jag åkte 20:30-båten hem och har pratat i telefon.


Dags att sova!


22:12

Ovido - Quiz & Flashcards