Alla inlägg under juni 2014

Av Linus Zettergren - 6 juni 2014 20:45

Idag hade vi först teorilektioner. Hela dagen, likaså morgondagen, handlade om vapen. Först hade vi teori med alla säkerhetsbestämmelser och sedan fick vi hämta ut vapnen och gå till idrottshallen.. Där lärde vi oss vapnets delar samt att sätta ihop och ta isär det. Klantade mig när vi lämnade tillbaka vapnen. Låste fast mitt med fel lås, så jag fick en liten tillrättavisning av löjtnant.
Godisautomaten lagades idag, så alla blev lyckliga.
Hade kvällspermis, så jag var på gymmet, spelade fotboll och tog ett parti biljard med Kindh. Det var trevligt.

22:57

Av Linus Zettergren - 5 juni 2014 22:00

Idag har varit en lugn dag. Har haft mycket teoriundervisning. Befälen visade i olika scenarion vad vi som skyddsvakter ska kunna göra i olika situationer. Det var intressant.
Hade kompanimästerskap i dragkamp. 3:e pluton vann, 1:a två och vi, 2:a, kom sist. Någon snodde min fältflaska, så jag fick en nött, ful jävel.
Spelade ett parti biljard med Kindh på kvällen, jag vann.

22:27

Av Linus Zettergren - 4 juni 2014 19:30

Idag har varit en ganska blandad dag. I morse hade vi uppställning av "Tält 12". Hade nog varit ganska lätt om det inte hade varit storm och snöat. Det gick åt helvete. De andra två grupperna fick upp sina tält, men vi lyckades inte för vi hade inte spänt duken tillräckligt bra. Det blåste så mycket att det var sjögång i kåsan!
Nu på eftermiddagen har vi haft undervisning i miljövård och hur man undviker hörselskador. Alla fick även presentera sig själva.
Fick permis från 19:30, helt ok. Ska försöka hitta på något nu.

19:42

Av Linus Zettergren - 3 juni 2014 16:30

Idag har vi haft lektion med löjtnant Hallman. Lektionen hette "Kallt väder" och handlade om hur man ska skydda sig mot kyla och förebygga och ta hand om köldskador. På kvällen fick vi sätta ihop vår stridsväst tillsammans med fänrik Askenbom.
Har skrivit brev till mormor och morfar.

Hade en ganska lugn dag idag.

12:13 (lör. 31/1)

Av Linus Zettergren - 2 juni 2014 19:45

Idag hade vi skåpvisitation. Gick bra förutom att vi glömt skruva av korkarna på termosen och vattenflaskan.
Hade halvdagspermis. Skönt. Jag passade på att duscha varmt för en gångs skull. Ringde även hem i 30 minuter.
Snackade med Christoffer Kindh en hel del nu i kväll. Schysst kille som jag har mycket gemensamt med. Diskuterade alla slashasar i kompaniet.
Dax att sova!

23:00

Av Linus Zettergren - 1 juni 2014 20:15

Idag har vi varit på rundvandring och kollat på Kungsholmen. Fänrik Sternestedt visade oss runt samt började lära oss marschera. Dessvärre gick det inget vidare, alla hade svårt att hålla takten.
Hade genomgång av all utrustning. Fick släpa allt till idrottshallen, inge kul!
Fick omvisitation två gånger imorse. Hoppas det går bättre imorgon.
Fick lära oss att packa in i skåpen enligt reglementet. Det blev mycket plats...
Dax att sova för länge sen...

23:42

Ovido - Quiz & Flashcards