Alla inlägg den 4 juli 2014

Av Linus Zettergren - 4 juli 2014 14:00

Hej vaccinationsspruta!

Vi hade fästingvaccination idag. Vi tog 8:30-båten direkt efter tvättbytet och gick till sjukmottagningen. Där blev det massa väntan. Sprutan kändes som ett nålstick (konstigt va!). Det spände och drog inget alls nästan. Vi var klara vid 10:30 och fick då gå till Bataljon af Trolles marka.

Fick mina nya blå fingervantar.


Kom tillbaka och åt för att därefter börja fredagsstädningen, vi hade en timme på oss.

Kl. 13:00 var det uppställning i filmsalen med "Daglig dräkt". Där delade kapten ut skyttemedaljer och skyttemärken till de som skulle få. Dock var inte jag en av dem. Jag skyller det på att mitt vapen inte var riktigt skottställt när jag började övningarna, jag fick skruva på siktena minst tre gånger under övningarna.


Sitter på tåget nu och när jag kommer hem ska jag förhoppningsvis träffa Jessica på Alfons.


17:45

Ovido - Quiz & Flashcards