Alla inlägg den 18 juli 2014

Av Linus Zettergren - 18 juli 2014 17:30

Hallå tokjobbiga nattjänst!


Dagen har varit helt ok. Jag hade rondering på morgonen, men den avbröts pga. att löjtnant samlade alla till möte. Han gick igenom vad han tyckte kunde förbättras. Dessutom var kaptenen, likaså chefen, från Marinbas Ost och informerade. Sedan hade vi rast till kl. 19:00. Då åt jag massa och bytte lite kläder.


Nu på kvällen har vi vaktpost och i natt larmstyrkan. Hotnivån har ökat. En rattfyllerist är på fri fot, tre mentalsjuka personer har rymt från ett sjukhus och det är en fest i närheten med ett femtiotal högerextremister.

När jag och Sy stod vid "BK 21" kom en högerextremist som misshandlade en man. Jag tyckte att situationen löste sig bra. Annars har jag, personligen, inte råkat ut för något mer idag. Jag misstänker att vi kommer få en del att göra i natt som larmstyrka. Igår hände inte så mycket, bara en "höjd beredskap". Snart dags för postavlösning, ligger i tältet...


23:36

Ovido - Quiz & Flashcards