Alla inlägg den 19 juli 2014

Av Linus Zettergren - 19 juli 2014 15:15

Samma rutin idag som igår. I morse hade jag, Oinas och Sy larmstyrka. Vi fick ett larm kl. 06:10 om att det låg en berusad högerextremist och sov utanför Tält 1. Vi avlägsnade honom utan vidare problem.


Annars har dagen varit lugn. Jag, Dahl och Carlström fick åka och hämta ved. Kändes helt ok att få sitta i en bil ett litet tag.

Jag, Otterstadh, Sy och Tirkel hade en liten diskussion om tjejer under tiden som vi hämtade vatten. Jag är nöjd med min i alla fall...


I natt fick larmstyrkan, Stålnacke, Kilic, Wikström och Ismail, larm om ett inbrottsförsök i det lilla förrådet vid "Adam 3". Det visade sig att det var två män och en kvinna som placerat en sprängladdning på dörren, så det drog ut på tiden. Därför fick jag sitta extra eldpost i typ 1 ½ timme i natt. Är ganska trött...


Nu är det massa skottlossning vid "Bertil Kalle 31. Dags för mig att byta av vid "BK 21".


Just ja! Wikström blev erbjuden en avsugning om han lät tjejen med bomben gå. Hon stod och flörtade och försökte kåta upp honom men han bet igen...Tänk om det varit jag. Hade varit kul att få dissa henne.


22:45

Ovido - Quiz & Flashcards