Alla inlägg den 23 juli 2014

Av Linus Zettergren - 23 juli 2014 13:51

Tillbaka efter fem dagars påskledighet.


Idag hade vi först persedelmönstring, inte så mycket att prata om. Därefter var det dags för "Milen". Var lite nervös att jag inte skulle klara det, men jag gick in på 53:07! En glad överraskning.


Efter det fick vi ledigt för att plugga till sjukvårdsprovet imorgon, så vi har slappat från kl. 14:00. HELT OK! Gick runt på ön med Holmberg och Pettersson och knäppte lite kort:

   

 Utsikt över Kungsholmen med fotbollsplanen till vänster.

 

 

Ingången till "Donschongen" (eller hur det stavas). "Norra Befäl" till höger.

 

 

"Lejonporten" och "Norra Befäl".

 

 

"Donschongen".

 

 

Ett av flera kruthus på ön.

 

 

"Småbåtshamnen".

 

 

Passagen in till "Småbåtshamnen".

 

 

Utsikt över "Donschongen" och "Småbåtshamnen".

 

 

Fick reda på att jag är en av de tre som plutonen utsett till "Bäste Soldat" genom röstning. Får se vem befälen väljer.


Vi fick ett enskilt samtal med löjtnanten idag, om betyg mm. Jag fick 10-6-6. Är nöjd, för det är meningen att man ska få lite lägre betyg som man sedan kan jobba upp.

Vi fick dessutom höra lite omdömen. Befälen tyckte att jag var en bra soldat, över medel, var strukturerad och platsade som GB (gruppbefäl). De tyckte dessvärre också att jag hade en lite överlägsen (kommer inte ihåg deras formulering) attityd ibland och att jag ibland kunde ställa krav på andra som jag kanske inte själv kunde uppfylla. Försökte få något konkret exempel på det sistnämnda, men Hallman kunde inte ge något.

Är nöjd med betyg och omdömen.


20:38

Ovido - Quiz & Flashcards